Компетентнісно орієнтовані завдання: новація? Імітація?
У Міжнародний день гір педагоги зібралися, щоб подолати ще одну дидактичну гору – компетентнісно-оріентовані завдання. Їм належало визначити, що це: новація? Чи імітація?
У котрий раз учителі опрацювали теоретичні засади проектування завдань для реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі. Обмінявшись думками, зійшлися на тому, що компетентнісне навчання (і компетентнісно-оріентовані завдання як його інструмент) є новацією.
Щоб не створювати загрозу задекларованим в освітніх документах намірам побудови української школи на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, вчителі вирішили створити на перших порах міський банк таких завдань.
Для цього за методичним прийомом «критичний друг» провели експертизу своїх, попередньо підготовлених завдань.
Три десятиліття тому Ісаак Якович Лернер, засновник проблемного навчання, сказав: «Багато в чому знання учнів носять ще формальний характер… учні відчувають труднощі у застосуванні засвоєних знань у новій ситуації, у використанні теоретичних, узагальнених знань для пояснення конкретних явищ і фактів».